Αφιέρωμα Λουί Μπουνιουέλ
από 29 Αυγούστου έως 11 Σεπτεμβρίου στο Αστυ
Εννιά από τις καλύτερες ταινίες του Λουί Μπουνιουέλ συνθέτουν το αφιέρωμα στο έργο του Ισπανού δημιουργού που θα διαρκέσει για 14 ημέρες στον κινηματογράφο Αστυ της πλατείας Κοραή.

«Ολη μου τη ζωή κακοποιήθηκα από ανθρώπους που ήθελαν απαντήσεις: "Γιατί είναι κάτι έτσι και όχι αλλιώς;" "Ποια είναι η ερμηνεία σου για αυτό;" Αυτή η οργή του να καταλάβεις, να γεμίσεις τα κενά, το μόνο που κάνει είναι τη ζωή αφόρητα μπανάλ. Αν μπορούσαμε να αφήσουμε τη ζωή μας στα χέρια της μοίρας, να δεχθούμε το θεμελιώδες μυστήριο της ύπαρξής μας, τότε μπορεί να βρισκόμασταν πιο κοντά σε αυτό το είδος της ευτυχίας που έρχεται με την αθωότητα.»
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που ο Λουίς Μπουνιουέλ αντιμετώπιζε τη ζωή, τη μοίρα, το θάνατο και την Τέχνη, οφείλει κανείς να βλέπει και τη φιλμογραφία του: σαν ένα μωσαϊκό από μυστήρια και αναπάντητες ερωτήσεις που δεν έχει καμία σημασία να αποκρυπτογραφήσεις, παρά μόνο να ζήσεις
Από την πρώτη σουρεαλιστική του περίοδο στην Ευρώπη, μέχρι την παραγωγική αυτοεξορία του στο Μεξικό, την επιστροφή του στην Ισπανία και από εκεί στο τελευταίο κομμάτι της γαλλικής του περιόδου, οι ταινίες του Λουίς Μπουνιουέλ φέρουν τη σφραγίδα ενός βαθιά αντισυμβατικού δημιουργού που χρησιμοποίησε το σινεμά ακριβώς για να αναδείξει το μυστήριο της ανθρώπινης ύπαρξης σε όλο του το μεγαλείο.Οι εννιά ταινίες του που θα προβληθούν στο 14ήμερο αφιέρωμα που οργανώνει η AMA Films στον κινηματογράφο ΑΣΤΥ από τις 29 Αυγούστου έως και τις 11 Σεπτεμβρίου καλύπτουν σχεδόν όλες τις περιόδους της καριέρας του, μερικά από τα αριστουργήματά του αλλά και λιγότερο γνωστές ταινίες που αξίζει να ανακαλύψετε.
31/8 KAI 1 Σεπτεμβρίου
Los Olvidados (1950) / O Χάιμπο, δραπέτης του αναμορφωτηρίου, ηγείται, μαζί με το φίλο του Πέδρο, μιας συμμορίας ανηλίκων σε φτωχογειτονιά της Πόλης του Μεξικού. Δεν διστάζει να φτάσει μέχρι το έγκλημα, ενώ γίνεται εραστής της μητέρας του Πέδρο, η οποία με τη σειρά της παραδίδει το παιδί της στις αρχές για να το ξεφορτωθεί. Βραβείο σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Καννών 1951. Η ταινία που έκανε διεθνώς γνωστό τον Λουίς Μπουνιουέλ.


«Ολη μου τη ζωή κακοποιήθηκα από ανθρώπους που ήθελαν απαντήσεις: "Γιατί είναι κάτι έτσι και όχι αλλιώς;" "Ποια είναι η ερμηνεία σου για αυτό;" Αυτή η οργή του να καταλάβεις, να γεμίσεις τα κενά, το μόνο που κάνει είναι τη ζωή αφόρητα μπανάλ. Αν μπορούσαμε να αφήσουμε τη ζωή μας στα χέρια της μοίρας, να δεχθούμε το θεμελιώδες μυστήριο της ύπαρξής μας, τότε μπορεί να βρισκόμασταν πιο κοντά σε αυτό το είδος της ευτυχίας που έρχεται με την αθωότητα.»
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που ο Λουίς Μπουνιουέλ αντιμετώπιζε τη ζωή, τη μοίρα, το θάνατο και την Τέχνη, οφείλει κανείς να βλέπει και τη φιλμογραφία του: σαν ένα μωσαϊκό από μυστήρια και αναπάντητες ερωτήσεις που δεν έχει καμία σημασία να αποκρυπτογραφήσεις, παρά μόνο να ζήσεις
Από την πρώτη σουρεαλιστική του περίοδο στην Ευρώπη, μέχρι την παραγωγική αυτοεξορία του στο Μεξικό, την επιστροφή του στην Ισπανία και από εκεί στο τελευταίο κομμάτι της γαλλικής του περιόδου, οι ταινίες του Λουίς Μπουνιουέλ φέρουν τη σφραγίδα ενός βαθιά αντισυμβατικού δημιουργού που χρησιμοποίησε το σινεμά ακριβώς για να αναδείξει το μυστήριο της ανθρώπινης ύπαρξης σε όλο του το μεγαλείο.Οι εννιά ταινίες του που θα προβληθούν στο 14ήμερο αφιέρωμα που οργανώνει η AMA Films στον κινηματογράφο ΑΣΤΥ από τις 29 Αυγούστου έως και τις 11 Σεπτεμβρίου καλύπτουν σχεδόν όλες τις περιόδους της καριέρας του, μερικά από τα αριστουργήματά του αλλά και λιγότερο γνωστές ταινίες που αξίζει να ανακαλύψετε.
31/8 KAI 1 Σεπτεμβρίου
Los Olvidados (1950) / O Χάιμπο, δραπέτης του αναμορφωτηρίου, ηγείται, μαζί με το φίλο του Πέδρο, μιας συμμορίας ανηλίκων σε φτωχογειτονιά της Πόλης του Μεξικού. Δεν διστάζει να φτάσει μέχρι το έγκλημα, ενώ γίνεται εραστής της μητέρας του Πέδρο, η οποία με τη σειρά της παραδίδει το παιδί της στις αρχές για να το ξεφορτωθεί. Βραβείο σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Καννών 1951. Η ταινία που έκανε διεθνώς γνωστό τον Λουίς Μπουνιουέλ.
Ανέβασμα στον Ουρανό (Subida al Cielo - 1952) / Ενας νεαρός άνδρας ταξιδεύει με το λεωφορείο προς το μέρος από όπου κατάγεται η ετοιμοθάνατη μητέρα του, όπου και βρίσκεται η διαθήκη της. Εάν δεν καταφέρει να την ανακαλύψει ο άπληστος μεγαλύτερος αδελφός θα έχει το δικαίωμα να μοιράσει εκείνος την περιουσία στην οικογένεια.
2 Σεπτεμβρίου - 3 Σεπτεμβρίου - 4 Σεπτεμβρίου
Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου (Cet Obscur Objet du Désir - 1977) / Βρισκόμαστε σε ένα βαγόνι της αμαξοστοιχίας με προορισμό από το Παρίσι προς τη Μαδρίτη. Ο επιχειρηματίας Ματιού καταβρέχει με ένα ποτήρι νερό το πρόσωπο της νεαρής Κοντσίτα. Οι συνεπιβάτες του βαγονιού, μια κυρία με την θυγατέρα της, ένας δικαστής, και ένας νάνος, ψυχολόγος το επάγγελμα, ζητούν να τους εξηγήσει την αιτία αυτής της πράξης του. Ο Ματιού εξιστορεί την οδύνη του από τον ακόρεστο έρωτα που τρέφει για την νεαρή αλλά ψυχρή Κοντσίτα, η οποία προτιμάει να κυκλοφορεί με τρομοκράτες. Η τελευταία ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ, υποψήφια για Οσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας.
Γαλαξίας (Le Voie Lactee - 1969) / Ο Πιέρ και ο Ζαν είναι δύο προσκυνητές, καθ’ οδόν προς τον Άγιο Ιάκωβο της Κομποστέλα. Το ταξίδι τους στο χώρο εξελίσσεται σ’ ένα παράλληλο ταξίδι και στο χρόνο, που τους επιτρέπει να διατρέξουν τα μεγάλα δόγματα τα οποία άφησαν το (συχνά οδυνηρό) στίγμα τους στην ιστορία του καθολοκισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου